Vakantie in Kaapstad - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Danique Brinkman - WaarBenJij.nu Vakantie in Kaapstad - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Danique Brinkman - WaarBenJij.nu

Vakantie in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Danique

03 December 2015 | Namibië, Windhoek

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat online heb gezet, maar eigenlijk is er in de tussentijd niet heeeel veel bijzonders gebeurd. De enige echte grote verandering was dat we naar Central Hospital zijn geweest om daar op de kinderoncologie mee te kijken. Hier verblijven kinderen van 0-12 jaar. Het was even wennen ten opzichte van het Katutura ziekenhuis, omdat het Central ziekenhuis er al vele stukken beter uit ziet qua gebouw, inrichting en zorg. 's Ochtends hebben we geholpen met het verschonen van de bedden en het wassen van de kinderen. De oudsten moesten dit overigens zelf doen, voor degene die dat natuurlijk konden. Na het ontbijt was er eigenlijk niet veel meer te doen voor ons behalve het klaarmaken van de medicatie. In tussentijd hebben we gespeeld met de kinderen. Toch mooi om te zien dat kinderen nog zoveel plezier in het leven hebben ondanks de verschrikkelijke ziekte die ze hebben... Naast de kinder oncologie hebben roos en ik ook nog een paar dagen geholpen in de HIV-kliniek in het katutura ziekenhuis. van 08.00uur-12.00uur doe je dan eigenlijk niks anders als bloedprikken, waardoor we nu goed hebben kunnen oefenen. Zelfs de kleinste vaatjes werden raak geprikt :)

En toen was het woensdag 26 november, samen met Nan, Jorick en Roos zijn we om 07.00uur vertrokken richting het vliegveld van Windhoek. Om 11.30uur kwamen we aan op het vliegveld in Kaapstad. We kwamen aan bij ons hostel, roos en ik sliepen samen op een gezamenlijke kamer die we moesten delen met 4 anderen. Dit was een groot feest.... 4 snurkende mannen, waardoor we 4 nachten slecht hebben geslapen. Maar dat mocht de pret niet drukken, want we hadden veel op ons programma staan. 's Middags zijn we naar Waterfront (de haven) gegaan en hebben we daar 's avonds een hapje gegeten met live muziek en een cocktail. Prima voor elkaar dus :)

Donderdag was ons plan om de Tafelberg te beklimmen, maar helaas was het erg bewolkt en miezerde het waardoor de top van de Tafelberg ook niet te zien was... Daarom zijn we met z'n 4en gezellig naar de pan africa market gegaan, hier zijn allemaal souveniertjes te koop. De jongens wouden graag het stadion bekijken, dus besloten roos en ik om naar de Green market te gaan. En wie zagen we daar.... Jawel Jan Versteegh. Daar moesten we natuurlijk mee op de foto. Helaas voor Jan waren we niet de enige Nederlanders op dat moment.... Roos en ik zijn na de Green market doorgelopen naar het winkelcentrum waar Roos haar pinpas is gestolen. Na het blokkeren van haar pinpas zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen, zodat ze toch nog een deel van haar geld terug kan krijgen in Nederland. Gelukkig verliep de aangifte goed, maar natuurlijk wel op een Afrikaans tempo ;)

Vrijdagochtend zijn we naar het Robbeneiland geweest. We gingen eerst met z'n allen in een grote touringbus over het eiland. Daarna werden we afgezet bij de gevangenis waar Nelson Mandela ook in heeft gezeten, en hier kregen we een rondleiding van een ex-gevangene. Toch indrukwekkend om het allemaal te zien en de verhalen van iemand te horen die het van dichtbij allemaal heeft meegemaakt. 's Middags hebben we onze eerste surfles gehad !! Super leuk om te doen, maar zoals verwacht ging het niet super goed gelijk.. Maar dat lag volgens de instructeur niet alleen aan ons, want de golven waren die dag ook erg hoog en sterk. Ondanks dit hebben we ons toch goed kunnen redden in het water.

Zaterdag hebben we de tafelberg beklommen onder begeleiding van een leraar (Keith, 63 jaar) die dit voor de hobby doet en 1x per week de Tafelberg beklimt. Hij had ook nog vrienden meegenomen waardoor we samen een groep van 9 personen vormden. Rond 8.00uur begonnen we aan de klim. Keith had ons wel verteld dat het een alternatieve route was en erg afweek van de 'normale' route, maar zo alternatief hadden wij niet verwacht. Het eerste stuk van de klim ging door de bosjes, waardoor onze benen helemaal kapot gingen door de dikke doornen... Scheelt dat we hier geen korte broeken aan kunnen en jurkjes, waardoor niemand het kan zien :( :( :( De rest van de route moesten we klimmen over rotsen en keien. We hebben 3 keer gezekerd moeten klimmen, omdat de route op sommige plekken te onveilig was. We moesten twee keer via een ketting omhoog klimmen waardoor je buiten de rots kwam en het leek alsof de afgrond ongeveer 1km lager was.... Dit was best wel eng !! Om 16.00uur stonden we dan ein-de-lijk bovenaan de top !! dit was het beste moment van de dag natuurlijk :) Al met al was het een super ervaring en zullen we dit niet snel vergeten, maar misschien toch te gevaarlijk voor ons als niet ervaren klimmers.

Zondag zijn we begonnen met de garden route. De jongens gingen de auto ophalen en roos en ik zijn in de tussentijd nog even naar de Green market gelopen om voor mij een mok te kopen. En wie zagen we toen : Geraldine Kemper :) Jammer genoeg voor de jongens hebben zij haar gemist haha. Hierna zijn we weg gegaan richting Oudtshoorn. Hier hadden we een chill hostel, roos en ik mochten namelijk een 2 persoonsbed delen !!! Eindelijk een nachtje zonder snurkende mannen dus :)

Maandag zijn we naar de Cango wildlife range geweest. Dit is meer een soort dierentuin, helaas leven de dieren niet helemaal in het wild. Roos en ik hebben hier met een cheetah geknuffeld. Best een beetje spannend, maar gelukkig leven we nog ! :) Aan het begin van de middag zijn we doorgereden naar Knysna. Hier hebben we eerst weer een slaapplek geregeld. Met z'n 16en sliepen we hier op 1 kamer. Erg gezellig haha. Aan het einde van de middag zijn we naar het Elephant park gereden en hebben we hier de olifanten gevoerd en zijn we er mee op de foto geweest.

Dinsdag hebben we de garden route gereden langs de kust richting Muizenberg. Onderweg zijn we een paar keer gestopt, zoals bij Betties bay om hier de pinguïns te zien. 's Avonds kwamen we aan in Muizenberg, we hebben hier weer een slaapplek geregeld en woensdag was het alweer tijd om richting het vliegveld te gaan en terug te gaan naar ons tweede huis !! :)
Hier hebben we onze spulletjes weer uitgepakt en zijn we weer gesetteld voor een paar dagen want.......... Maandag gaan we alweer naar Zambia ! We leven op dit moment van vakantie tot vakantie waardoor de tijd die we hier nog hebben nog sneller gaat.. Ja hier heb ik een beetje gemengde gevoelens over ;) haha. Maandag gaan we om 14.00uur weg richting zambia met een grote bus. We doen er in totaal 20 uur over om aan te komen in Zambia. Dit zal nog wel even tegenvallen denk ik.. Maar je moet er wat voor over hebben.

Wanneer ons Zambia avontuur is afgelopen zal ik hier nog een verslagje over maken. Dat zal dan waarschijnlijk ook mijn laatste verslag zijn en dan ben ik alweer bijna in Nederland !!

Tot snel lieve mensen!!