Hallo Afrika! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Danique Brinkman - WaarBenJij.nu Hallo Afrika! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Danique Brinkman - WaarBenJij.nu

Hallo Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Danique

18 September 2015 | Namibië, Windhoek

Dinsdag 15 september, om 03.30uur ging de wekker en om 04.00uur zaten we in de auto op weg naar Schiphol. Rond 05.45uur kwamen we aan op Schiphol waar we ons verzameld hebben en om 06.00uur liepen we met z'n zessen naar de gate om in te checken. Na het wachten in de rij kwamen we aan bij de stewardess en zij kon ons (Roosemarijn, Nan, Jorick en mij) niet inchecken, omdat wij nog geen visum hadden en we langer bleven dan 3 maand.. Zij vertelde ons dat we twee keuzes hadden: of onze terugvlucht cancelen en een nieuwe terugvlucht boeken (korter dan 3 maand) of een visum aanvragen.. Na veel gedoe, gezeur en een paar traantjes, hebben we het via de balie kunnen regelen dat de stewardess ons toch kon inchecken. Omdat het inmiddels al 07.30uur was en het vliegtuig om 08.00uur zou vertrekken, moesten we snel afscheid nemen van onze familie en lieve vriendjes. Eenmaal door de douane verliep alles soepel en konden we zowel in Amsterdam als in Frankfurt in het vliegtuig zonder problemen en kwamen we om 20.30uur aan bij de douane in Windhoek. Om te voorkomen dat we bij de douane in Windhoek problemen zouden krijgen, hadden we afgesproken om te zeggen dat we voor vakantie naar Windhoek kwamen. Dit geloofden ze daar en zo konden we doorlopen om de koffers te pakken. Nadat we 3 koffers hadden gepakt, en de band stopte en er geen koffers meer lagen kwamen we er achter dat we 3 koffers misten!! Deze lagen nog in Frankfurt.. Het zou allemaal geregeld worden en de koffers zouden over twee dagen gebracht worden. Kenton heeft ons opgehaald en naar het huis gebracht. Hier waren we om 22.45uur en zijn we gelijk naar bed gegaan.

Het huis is prima, we hebben delen een kamer met de vier meiden. En bij in onze kamer zitten ook twee douches waar we gebruik van kunnen maken. We moeten de keuken en woonkamer delen samen met de andere studenten. Bij ons in huis wonen Finse, Zweedse, Noorse en Deense studenten. Het huis is erg groot dus dat past prima ;) Wayne en Kenton (neef van Wayne) zijn onze huisbazen en brengen ons zonder moeite overal naar toe waar we heen willen.

Woensdag hebben we boodschappen gedaan en daarna hebben we gechilld aan het zwembad. 's avonds hebben we gekookt, we wouden aardappeltjes eten, maar deze waren helaas verrot, terwijl er wel de juiste datum op stond... Ook kwam er vandaag nog 1 koffer van de 3 vermiste koffers aan.

Donderdag zijn we 's ochtends naar de soepkeuken geweest. Eigenlijk heet het 'home of good hope', maar iedereen noemt het hier soepkeuken :) Hier kunnen kinderen van 1 t/m 15 's middags eten, drinken en een stuk fruit ophalen. Om 10.00uur kwamen we hier aan en de kinderen waren super blij om ons te zien, ze besprongen je letterlijk. De kinderen hebben allemaal oude en vieze kleren aan, en sommige hebben zelfs geen schoenen. Na even gespeeld te hebben, moesten ze allemaal de handen wassen en daarna naar binnen gaan om liedjes te zingen. Daarna werd er gebeden en deelden de begeleidsters het eten uit. Hierbij hebben wij ook geholpen. Om 12.00uur werden we weer opgehaald en naar ons huis gebracht. 's Avonds zijn we naar de karoakebar geweest met alle studenten. Hier werd volop gezongen, gelachen en gedronken. Hierdoor zijn er heel wat nachtegaaltjes ontdekt. Zeker voor herhaling vatbaar!

Vandaag hebben we niet veel gedaan, uitgeslapen en boodschappen gedaan. Vanavond gaan we uiteten bij een mooi restaurant met uitzicht op heel Windhoek. Het komende weekend hebben we nog niks op de planning, want een planning kennen ze niet in Afrika. We laten ons gewoon verrassen :)

Tot de volgende keer!
Liefs Danique

• 18 September 2015 - 16:34

Margje:

Heey Daantje,
    Leuk om je zo een beetje te volgen!
    Wat een akelig begin om zo weg te gaan zeg, maar nu kan het alleen
    maar beter worden moet je maar denken. Haha
    Ik denk dat je alles maar lekker op je moet af laten komen en zeker
    genieten van alles wat er komt. Het is zo stoer van je!!
    Heel veel liefs en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Dikke knuffel van De Metskes.xx

• 18 September 2015 - 20:25

Pa Brinkman:

Hoi Danique wat een leuk verslag,zijn de andere koffers er al?
    Afwachten wat de dag van morgen brengt.

Groet en dikke kes van je vader

• 19 September 2015 - 11:56

Danique:

Oh helemaal vergeten te zeggen...
    De andere koffers zijn ook aangekomen donderdag!
    liefssxxxx

• 19 September 2015 - 13:29

Esther Beverdam:

Hee wat leuk om wat van je te lezen.
    Geniet er lekker van en we zullen uitkijken naar de volgende foto's en je verslag.
    Groetjes de bevertjes

• 21 September 2015 - 08:42

Henrike Brinkman:

Heey Danique,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!!
    Wij wensen nog heel veel plezier en hopen dat je na een wat moeizame start een fantastische tijd tegemoet gaat. Maar dat gaat vast goedkomen.

Zijn al benieuwd naar je volgende verslag!

Heel veel groetjes van de Brinkmannetjes uut de Ooievaarstaat